Miroslav Pavel: Koleje pro obchod

24.04.2019 15:17 | Zprávy

Byla to samozřejmě jen náhoda, že jsem minulý týden stál před velkým kontejnerovým nádražím ve městě Yiwu v jihovýchodní Číně. Právě tady začíná nejdelší železniční kontejnerová linka na světě – měří 13 052 kilometrů a jejím nejzazším bodem v Evropě je Madrid.

Miroslav Pavel: Koleje pro obchod
Foto: Pixabay
Popisek: koleje, ilustrační foto

Prstenec kolejí spojuje Čínu s Ruskem, Mongolskem, Afghánistánem, Iránem, Kazachstánem, Běloruskem, Polskem, Českou republikou, Německem, Francií, Velkou Británií, Španělskem a Itálií.

Podél této trati už nyní vyrůstají překladiště pro zboží z Číny a také pro import opačným směrem. Ve městě Yiwu ovšem není jen nádraží. Doplňuje ho obrovský obchodní areál, který nabízí tisícům čínských a zahraničních firem možnost prezentace pro obchodníky z opravdu celého světa. Jsou tam i české firmy – zájem je především o sklo.

Asi si těžko představit lepší dokumentaci toho, že iniciativa Pás a stezka není jen jednosměrná záležitost. Nabízí reálné možnosti rozvoje obchodu – a to nejenom ve směru Čína a země podél železniční trati Yiwu-Evropa, ale i mezi jednotlivými zeměmi kolem tohoto prstence.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Vystoupení z EU

Nemyslíte, že když vystoupíme z EU, vedlo by to jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás? Protože na evropském trhu jsme dost závislý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy 387. Umberto Eco - Od hlouposti k šílenství

21:30 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy 387. Umberto Eco - Od hlouposti k šílenství

Aneb Zprávy o tekuté společnosti... Několik příštích dílů této rubriky se pokusím věnovat jakémusi o…