Oldřich Fischer: Obrnovinářská kachna?

10.11.2016 11:52

Před pár dny jsme se dozvěděli, že pražské ulice budou modrými pruhy, podle uzavřené smlouvy, počmárávat snad Rumuni. Prý za hromadu milionů. To budou brát i diety v Eurech? Dnes, kdy máme půl milionu nezaměstnaných. Desetitisíce, možná sto tisíc občanů každý den srdceryvně naříká: dejte nám práci. Dejte nám práci ! Možná, že to volají i ze spaní. To si žádný z konšelů pražského magistrátu nevšiml?

Oldřich Fischer: Obrnovinářská kachna?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

Že se žádný proti takové smlouvě neozval. Asi je všechny postihla nějaká zvláštní infekce slepoty a hluchoty. Snad by se všichni měli dostat do permanentní laskavé péče docenta Chocholouška. Snad kromě vrátného. To je přeci sousto i pro  „ochránkyni obyčejných lidí“ a celou její kancelář. Snad i pro Diensbírovce. Vždytˇ kdyby to nabídli třeba sprejerům, tak ti by to asi s radostí udělali, třeba za cenu barvy. Možná i za svoje. Ze životních zkušeností se lze domnívat, že celá akce dopadne asi následovně:

Projekt bude zastřešovat kancelář architekta „Kámoše“. Doufám, že to tentokrát nebude ten, co řešil cyklostezky. Ty měly i uprostřed dráhy sloupky dopravních značek a i sloupy pouličního osvětlení. Nakonec, cyklisti se musejí přizpůsobit dopravním omezením. Tak copak. Jejich chyba. Například jsem odhadl, že cyklostezku prý za miliardu, v jednom nepřehledném, překvapivém místě, přejíždí denně okolo čtyři sta aut.  Pan projektant bude na to mít třeba i firmu. Bude to však všechno dělat sám. Proč by se měl s někým o peníze dělit? Takhle to fungovalo i u výstavby montovaných hal při velikostech např. 25 x 15 metrů.  

„ Vyprojektoval se“ jeden železnej sloup krajní a jeden střední. Pak už se dodal jen počet jednotlivých sloupů. Oni mistři ve výrobě a na montáži si poradí. Při takových projektech potom není divu , když soud ani po letech nenalezne chybu, proč například spadl most v rekonstrukci na zaplněnej vlak. Není, kde ji hledat. Pan kámoš architekt má asi též desítku placených funkcí v nejrůznějších organisacích. Tak to nejspíš sfoukne z mapy na počítači. V kterých ulicích čáry budou, vymyslí dopravní „expert“. Pan projektant pak z mapy na počítači odhadne počet a délku čar. A bude vymalováno.

Realizace: Ve Vojvodině ? Temešvár ? určitě se asi nemusí řídit naší normou   „ČSN“. Tak v pohodě mohou použít i výbornou barvu suříkovou, olovnatou. Nebo slejt prošlé barvy tak, aby to dalo jakousi modrou. O tloušce barvy (v mikronech) si zřejmě bodří horalé asi z Nižních Vlkodlaků mohou nechat jenom zdát. Kdo by to taky kontroloval? A pak, Nebozí horalové to nebudou mít vůbec jednoduché. Jestliže si s sebou vezmou starší mapy, pak se možná ani nedohledají. Například ulice : Tyršova, Dunajská, Stalingradská, Žitomírská jsou pořád tatáž ulice. Takových smluv jen houšť!

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Absence historické paměti

15:22 Ivo Strejček: Absence historické paměti

Přestože oslavy konce II. světové války jsou již bezmála týden za námi, chci se k nim dnes ještě vrá…