Nesouhlasíme se zaměňováním jednotlivých významů slova škola. Primárním úkolem školy je děti vzdělávat, nikoli hlídat ve školní družině. Z tohoto důvodu nesouhlasíme s výkladem Ministerstva práce a sociálních věcí, že možnost přítomnosti ve školní družině/klubu po dobu distanční výuky automaticky znamená ztrátu nároku na ošetřovné. I děti zaměstnanců kritické infrastruktury mají nadále nařízenou výuku distanční společně s ostatními dětmi ze své třídy, tedy možnost přítomnosti ve školní družině/klubu v budově školy v tomto případě neznamená účast na výuce. Naopak, pro většinu dětí se přítomností ve školní družině/klubu podmínky pro distanční vzdělávání ve srovnání s vrstevníky zhorší, a to z následujících důvodů:
1) Diskriminace v přístupu ke vzdělání
- účast na online výuce většina škol podmiňuje vlastní technikou, dětí v 1. či 2. třídě ale většinou vlastní notebook nemají, připojují se přes techniku rodičů, kterou ale rodiče často nemohou dítěti na celý den do školy dát
- horší podmínky ke koncentraci, protože děti budou muset online výuku absolvovat ve velké skupině dalších dětí, které souběžně budou mít svou online výuku;
- znevýhodněné budou děti s menším počtem online hodin, děti z nižších ročníků, děti méně samostatné či s různými poruchami učení, které budou muset učivo dohánět odpoledne s rodiči.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV