Nemění se ani chuť nakupovat, ani trendy nakupování. Ve stále větší míře se nakupuje na internetu, který dlouhodobě roste nejrychleji a dokonce výrazně více než v zemích západní Evropy. Internet tak už tak ovládá téměř pětinu maloobchodu a rozhodně neřekl ještě své poslední slovo, protože tam zůstává několik ještě ne zcela zaplněných segmentů. Hobby markety počínaje, tzv. diskonty konče.
Domácnosti svoji pozornost i v červnu směřovaly k oblečení, elektronice, výrobkům pro volný čas, bytovému vybavení, respektive v podstatě ke všemu. V jejich nakupování se odrážel růst reálných příjmů a stále menší obavy z případného obratu ekonomiky a jejich finanční situace k horšímu. Vyšším útratám pomáhají i nižší ceny elektroniky a vybavení pro domácnost, kde se projevuje silná konkurence a postupně se navíc začíná projevovat i slabý kurz amerického dolaru, s nímž se za dovozy z Asie platí. A prostor pro další zlevnění v tomto směru není ještě zdaleka vyčerpaný, i když obchodníci až takovou vůli snižovat ceny mít zatím nemusejí, když je ochota spotřebitelů nakupovat tak silná.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV