Aero ve ztrátě
Měl být dalším z řady českých strojů, který bude slavit globální úspěch a najde si cestu i do vzdušných sil jiných zemí. Tak prezentovalo Aero Vodochody nový letoun L 39-NG, do něhož vložilo veškeré síly, finance a naděje. Od spolupráce s Omnipolem si pak slibovalo kvalitní marketing a proniknutí na zahraniční trh.
Omnipol ale nezprostředkoval jedinou zakázku. Navíc poté, co byla továrna dva roky po sobě ve ztrátě, se musel poroučet i italský management, který vítězoslavně dosadila skupina Penta v roce 2016.
“Aby se Aero mohlo mezi globální hráče zařadit definitivně, vidíme jako účelné, aby ho v dalším období vedl manažer, který je ve své profesní historii mnohem více svázán s globálním leteckým odvětvím,“ vysvětlil Giordovo angažování tehdejší investiční ředitel Penty.
Nedávný audit ve středočeské továrně však ukázal, že italská strategie nastavená prezidentem Giuseppem Giordem, která byla postavena na omezení subdodavatelské produkce, byla chybná. Vše se soustředilo na časově, finančně i personálně velmi náročnou výrobu stíhacího letounu, kvůli kterému byly upozaďovány ostatní dodávky. (ZDE)
Situace se ještě více zkomplikovala na přelomu roku. Aero nedostalo od českého ministerstva obrany slíbených 347 milionů na vývoj letounu, další ránu pak v lednu zasadila vláda. Ta odmítla schválit obchod za 1,1 miliardy, v rámci nějž si měl čtyři stroje L-39NG pořídit státní podnik LOM Praha. (ZDE)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV