Výsledky výzkumu jsou prakticky totožné se závěry, které vyplynuly z výzkumu agentury STEM/MARK pro SOLUS na konci roku 2015. Ukazují, jak důležité je pro firmy prověřovat platební morálku klienta v registrech klientských informací, a jak velký přínos má zákon o spotřebitelském úvěru, podle kterého musí úvěrové firmy od 1. prosince 2016 klientovu schopnost splácet dostatečně odborně prověřit.
„Spotřebitelsky odpovědné firmy se při posuzování schopnosti klienta dostát smluvním závazkům nemohou bohužel spoléhat výlučně na informace, které jim poskytne. Pro kompletní posouzení klientova finančního zdraví a platební morálky firmy potřebují komplexní pohled na klienta. Jestliže má průměrný občan více než desítku různých smluv s bankami, telekomunikačními firmami, distributory energií a jinými firmami, je bez fungujícího registru klientských informací takřka nemožné dostát požadavkům zákona o spotřebitelském úvěru a bonitu klienta dostatečně prověřit,“ uvádí Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




