Přestože došlo k výraznému posunu oproti minulosti, jsou „namíchané“ pracovní týmy běžné spíše v inovativních firmách a mezinárodních korporacích. Podle vzdělávací společnosti MgC Group jsou přitom týmy složené z lidí s různým původem a zkušenostmi kreativnější a přináší firmě lepší ekonomické výsledky. Různorodá skupina se vzájemně obohacuje a doplňuje, než skupina homogenní, kde každý člen vychází ze stejných představ a znalostí. Podle zkušeností MgC Group se přitom diverzita pracovních týmů podílí na úspěchu moderních a prosperujících firem až z 60 procent. Procento firem, které rozdílnost v týmech podporují, je ale pouze okolo 20 procent.
Diverzitou v týmu se označuje akceptování rozdílů mezi lidmi, podporování a ocenění této různorodosti a to zvyšováním počtů zaměstnanců z různých skupin obyvatelstva – tedy ženy i muži, mladí i staří, Češi i cizinci, lidé bez postižení i lidé s postižením, heterosexuálové i homosexuálové, věřící i ateisté apod. „Každý může svou firemní kariéru budovat na základě svých schopností, cílů a ambicí, bez ohledu na svůj původ, zázemí, zdravotní hendikep, náboženské vyznání nebo jakoukoliv jinou odlišnost,“ říká Monika Novikmecová, která se za MgC Group diverzitou ve firmách zabývá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV