Sdružení českých taxikářů: Požadujeme po vládě konkrétní kompenzační balíček

24.11.2020 8:39

Odvětví taxislužby je externě a extrémně přímo závislé n aveškerých zavřených či omezených odvětvích již delší dobu. Náš „malý prostor provozovny“-vozidla neumožňuje ani kontaktní rozestupy a nemáme ani možnost otevřít okénka na prodej či jinou „alternativu“.

Sdružení českých taxikářů: Požadujeme po vládě konkrétní kompenzační balíček
Foto: Hans Štembera
Popisek: Taxi, ilustrační foto
reklama

Většina taxi dispečinku přešla na náhradní program - rozvoz zboží, jídla, balíčků a tak dál. Jak hlásí pan Krátký z dispečinku Liftaga, „práci řidičů zajišťuje a zlepší tím mobilitu ve městě“. Nemá pravdu, krade práci těmto dopravcům, kteří se danou službou přímo zabývají a mají k ní příslušná povolení, například Rohlík, Alza, Dámejídlo a jiní, kteří ale mají své vozy, na tyto služby vybavené a přizpůsobené, včetně povolení a jiných dalších předpisů a nařízení, např. hygienické předpisy a odpovědnost řidiče, pojištění nákladu a např. školení z veterinární správy pro přepravu zvířat.

Pan Krátký z Liftaga a ostatní zprostředkovatelé taxi míchají jablka s hruškami, ale hlavně, oni tím mají svůj byznys a příjem zajištěn formou provize z realizované zakázky.

Svým dominantním postavením vydělávají na úkor všech řidičů v daných odvětvích a řidičů taxi, kteří začínají vozit pečivo, vonící jídlo, špinavé balíky a následně přepravují zákazníky. Je to nesmysl a ve vztahu k zákazníkovi zcela nepřijatelné, a to i z pohledu zákona č. 111/1994 Sb.

Anketa

Získají koalice ODS/KDU-ČSL/TOP 09 a Piráti/STAN ve volbách sněmovní většinu?

13%
87%
hlasovalo: 12911 lidí

Drahá pojistka speciálně na vůz taxi není v těchto případech namístě, vzhledem k tomu, že nepokrývá veškerá rizika, kterými se taxislužba v současné době zabývá, resp., kdy tyto alternativy v rozporu se zák. č 111/1994 Sb. Nabízejí zprostředkovatelé taxislužby–dispečinky.

Vláda zcela zapomíná na obrovský sektor, dy je evidováno  řidičů taxislužby a které využívají i politici a státní aparát.

Vyhlášená kompenzační podpora je zcela nedostatečná, krom toho existují nejednotné postoje finančních úřadů, kdy ani jeden finanční úřad neví, jaký postoj má zaujmout k dané problematice. Přitom, dle usnesení vlády, na ni nárok máme. V naší malé provozovně nejsme schopni splnit nařízení vlády - rozestupy dvou metrů.

Vláda často a asi s úmyslem přehlíží náš sektor taxi jako takový. Taxislužba je práce jako jakákoli jiná, vykonávají ji lidé, kteří mají své rodiny a děti, většina svou práci dělá poctivě a svědomitě ku prospěchu všech zákazníků. Nutnost zachování klasické taxislužby na úrovni, kam ji chceme dostat, je zcela nevyhnutelná, nikoli snaha se jí snažit zlikvidovat. Mělo by to být v zájmu vlády, zákazníků i nás.

My řidiči OSVČ nedostáváme žádné dotace a investiční pobídky na rozvoj, jako nadnárodní korporace a velké společnosti, které naopak ještě vláda podporuje. Vláda by naopak měla podpořit dle jejího vyjádření české podnikatele.

Sdružení českých taxikářů, z. s

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Jaroslav Ptáček: Některé věci mě fakt štvou

20:45 Jaroslav Ptáček: Některé věci mě fakt štvou

Jen okrajově sleduji reakce na schválené kvóty českých potravin a krev se ve mně vaří.