V případě Bayeru se firma v loňském roce potýkala s oslabením poptávky zejména v Brazílii kvůli předzásobení tamního trhu herbicidy. Poptávka byla rovněž slabší u farmaceutických produktů firmy kvůli přesunu tržeb směrem k levnějším online lékárnám. Zde významné podobnosti se škrty v General Motors končí. Bayer totiž letos prochází velkou fúzí s americkým výrobcem osiv a chemikálií Monsanto. To vytváří nutnost analyzovat veškeré operace firmy a provést patřičné optimalizace.
Několikaměsíční analýza vyústila v rozhodnutí firmy seškrtat zhruba 10 procent všech pracovních míst a odprodat některé hůře performující značky z farmaceutického portfolia firmy. Bayer se hodlá zbavit celé divize léků a zdravotnických potřeb pro zvířata. V rámci zdravotnictví se tak bude plně soustředit na segment lidské medicíny. V tomto segmentu firma prodá značku Coppertone a Dr. Scholl’s i podíl v podniku Currenta. Bayer celosvětově sníží stavy zaměstnanců o 12 tisíc, přičemž významnou část propustí v domácím Německu. V tomto ohledu je postup Bayeru podobný General Motors, který taktéž bude propouštět především na domácím trhu, kde je to politicky nejvíce citlivé.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV