Automobilky jsou nervózní kvůli souběhu nových amerických cel a toho, že Čína od 8. října zpřísňuje vývoz vzácných kovů. Viceprezident Toyoty pro Severní Ameriku Ryan Grimm uvedl, že to může do dvou měsíců vést k zavření celého průmyslu. Na vzácné kovy jsou mnohem náročnější elektromobily. Neupsali jsme se tak trochu ďáblu?
Já si myslím, že automobilky si o to koledovaly. Čekal jsem, že budou proti zeleným politikům protestovat, budou se bránit. Naopak vesele podporovaly vše, co jim potom zlomilo vaz. Když měly křičet, tak držely hubu a krok. Doufám, že v tom nyní vydrží a nebudou natahovat ruce. Mnoho automobilek se dokonce chlubilo, jak už nebudou vůbec vyrábět spalovací motory. Předpokládám, že toho teď neaktivistická konkurence využije a přebere jim zákazníky. Takový je trh. Měly dělat byznys a ne politiku. S rozvíjejícím se socialismem se zde přestala auta vyrábět pro zákazníky, ale pro zelený systém.
Povolenky z ETS2 nebudou taková katastrofa, jak se říkalo. Největší zátěž pocítí střední třída, ne ti nejchudší… dopady na rozpočty domácností by měly být mírné, v řádu několika stovek korun měsíčně (1–2 krabičky cigaret měsíčně). Pokud samozřejmě netopí ve starém kotli na uhlí či plyn a nejezdí každý den za prací ve staré milé „škodověnce“. To jsou slova ekonomky Heleny Horské. Střední střída, škodověnka, pár stovek měsíčně. Sedí to?
Dneska je brzo hodnotit, na kolik to koho vyjde. Aby to stálo jen dvě krabičky cigaret, tak to opatření nedává smysl. Brusel to dělá proto, aby změnil naše chování. Kdyby byl dopad tak nízký, tak se na ty emisní povolenky mohli soudruzi vykašlat. Dají emisní povolenky na burzu a pak budou vymýšlet mechanismy, jak zabránit růstu ceny. Neskutečná blbost. Pokud je to tak, jak nyní tvrdí, tak to jsou ještě větší hlupáci, než jsem si myslel.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Novotný




