Jak se z vaší pozice člověka, který se zabývá poradenstvím v oblasti kvality škol, díváte na současný stav českého školství?
Řadu let, skoro po celý můj dosavadní život, jsem pracovala ve školství a to na různých pozicích. Od vychovatelky přes učitelku na prvním stupni, výchovnou poradkyni až po ředitelku školy. Z tohoto důvodu mám možná trošku jiný pohled na dnešní mládež, která je perfektní, chytrá, má možnost využívat moderních technologií pro svůj žákovský, studentský život. Práce učitele je velmi těžká a pokud ji někdo vykonává jako zaměstnání, moc úspěchů nezažije.
Kde v českém školství vidíte největší nedostatky?
Velký problém pro školy jsou různorodé školní vzdělávací programy. Dítě bude mít problém při přestupu na jinou školu, jelikož každá škola se řídí svým vzdělávacím programem.
Měla by být stanovena správná celostátní strategie školství podle potřeb v návaznosti na hospodářský vývoj státu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka