Zastupitelé již v lednu tohoto roku rozhodli o založení společnosti Autobusy LK, s.r.o. Z Analýzy potřeb a jejího následného doplnění vyplývá, že pro kraj je nejvýhodnější varianta nákupu již stávající dopravní společnosti, nikoli zakládání zcela nové. Od 1. ledna 2020 by kraj mohl mít plnou kontrolu nad penězi, které jinak platí soukromým společnostem.
„Dlouhodobě usilujeme o to, abychom jako kraj měli vlastního dopravce. Můžeme tak lépe kontrolovat a plánovat finance. Nyní záleží čistě na rozhodnutí Zastupitelstva Libereckého kraje, zdali by kraj měl mít kompletní možnost řídit a ovlivňovat dopravní obslužnost prostřednictvím vnitřního dopravce. Myslím si, že navrhované řešení je hospodárné a dlouhodobě efektivní,“ uvádí hejtman Martin Půta.
Zastupitelé mají k dispozici doplněnou „Analýzu potřeb pro zahájení a zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje formou vnitřního dopravce“, kterou si v červnu vyžádali. Analýza mimo jiné objektivně hodnotila pozitiva a negativa dvou variant zajišťování dopravy v kraji, a to buď vybudováním nové společnosti tzv. na zelené louce, nebo nákupu stávajícího dopravce. Porovnávala také případnou cenu dopravního výkonu k cenám, které byly uzavřené v jednacím řízením(stávající) i k cenám, které by mohly vzejít z otevřeného zadávacího řízení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV