Návrh resort předkládal v rozporu s ministerstvy financí, školství a průmyslu a obchodu. Slevy chtělo ministerstvo dopravy nadále přiznávat pouze tělesně postiženým a jejich doprovodu. Dalším ministerstvům vadila na návrhu mimo jiné skutečnost, že na zrušení slev, které nyní částečně suplují sociální politiku státu, nenavazuje návrh, kterým by se sociálně slabým rodinám kompenzoval růst nákladů spojených s jízdným. Takovýmto přístupem by podle ministerstva financí byly diskriminovány děti z obcí, ve kterých nejsou školy. Kromě tohoto ministerstvo financí požadovalo přehodnocení návrhu na zrušení slev pro rodiče navštěvující tělesně postižené děti v ústavech, které tvoří z hlediska objemu ostatních slev minimální položku.
Úspora 95 milionů
Ministerstvo školství návrhu vytýkalo růst nákladů pro školy, které žáky posílají na praxe do firem jejich potenciálních zaměstnavatelů. Pokud se tyto firmy nacházejí mimo obec, ve které je škola, platí jízdné právě vzdělávací instituce. Opatření tak může v některých případech komplikovat snahy škol o rozšíření systému zajišťování praktického vyučování žáků na další pracoviště zaměstnavatelů, uvedlo ministerstvo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp