Na stavbu dálnic v okolí Brna byly vystaveny faktury za neexistující práce

05.04.2011 13:43

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zjistilo nesrovnalosti v zakázkách při stavbě dálnic v Brně. Generální ředitel ŘSD Jiří Švorc k tomu uvedl, že nyní probíhají v kraji audity a vyřizují se reklamace na stavby dálnic D1 a D11. Audity Švorc nařídil proto, že se v minulosti objevovaly při stavbě těchto komunikací pochybné faktury na neexistující práce.

Na stavbu dálnic v okolí Brna byly vystaveny faktury za neexistující práce

„Ředitelství silnic a dálnic zahájilo audity a mapuje problematiku silnic a dálnic v oblasti Závodu Brna. Šlo o stavby porvedené firmou Skanska," informoval dnes ředitel Jiří Švorc.

Připomněl, že již v televizi ministr dopravy Vít Bárta hovořil o problému Skansky. Podle Švorce jde v případě Brna o sporné faktury za 400 miliónů korun, které již byly vráceny. „Tyto faktury měly formální nedostatky," podotkl Švorc. Podrobněji se pak rozhovořil o faktuře za 96 miliónů korun, kde jde o stavbu dálnice v okolí svahu Bílovce.

Tam během stavby na úseku dálnice došlo k sesuvu svahu a následně byl ze strany stavebního úřadu vyhlášen havarijní stav. Stavební práce vzešlé z výběrového řízení na opravu za 100 miliónů korun ale byly provedeny nedostatečně, navíc nikdo tyto práce nepřevzal. „Tady je zcela odpovědnost na straně Skanska. Existuje tu i otázka, zda nebylo možné sjednat lepší pojištění, to je však otázkou dalšího šetření," řekl dále Švorc.

Reklamace za Skansku může dosáhnout až jedné miliardy

Reklamace desítek úseků silnic a dálnic, které postavila společnost Skanska, podle dřívějšího vyjádření ministra dopravy Víta Bárty může dosáhnout výše téměř jedné miliardy korun. Bárta si na Skansku stěžoval před třemi týdny v České televizi kdy uvedl, že právníci ministerstva ode toho dne s využitím všech nástrojů zvýší tlak na společnost, která při odstraňování nedostatků údajně "nechce moc kooperovat". Desítku úseků proto nechal označit cedulemi, které řidičům oznamují, že je Skanska stavěla a Ředitelství silnic a dálnic je musí opravit.

"Ministrovi šlo o to, zvýšit na Skansku tlak, aby se začala reklamacemi zabývat," vysvětlil pak k tomu mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.

V současné době běží i jiné reklamační řízení mezi ŘSD a společností Skanska, než jen v územním ředitelství Brna. Během něj se budou prokazovat přesné částky reklamace.

Skanska již dříve kritiku Bárty odmítla a považuje jeho slova za bezdůvodnou skandalizaci hraničící s poškozováním dobrého jména firmy. "V každém smluvním vztahu postupujeme podle podmínek stanovených v uzavřených kontraktech a reklamace odstraňujeme v rámci reklamačního řízení na náš účet," vysvětlila k tomu ředitelka komunikace společnosti Lucie Nováková.

Největší tuzemská stavební společnost Skanska loni v Česku a na Slovensku hospodařila se ziskem 1,01 miliardy korun při tržbách 24,3 miliardy korun.

Audit v Českých drahách skončil

Ministerstvo dopravy také informovalo o tom, že mimořádný audit v Českých drahách (ČD), který si na podzim 2010 vyžádal Řídicí výbor ČD, nezjistil v zadávání zakázek a hospodaření s majetkem ČD žádné závažné pochybení. Uvedl to mluvčí ČD Radek Joklík.

Čtěte také:

reklama

autor: olb

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…