Soudkyně zastávající se Bakalova listu už rozhodovat nebude. Vrchní soud jí sebral kauzu, v níž Respekt očerňoval regulérně zvoleného ředitele ČTK

22. 10. 2019 16:02

Když jde o to pomoci Bakalovu vydavatelství, může se i soudkyni stát, že pozapomene na symbol sochy spravedlnosti, která je znázorněna slepá jakožto nestranný rozhodce, který neví, kdo před ní stojí, a hodnotí rovně a bez vazeb. I tak by se dal komentovat dnešní verdikt Vrchního soudu v Praze, který vyhověl odvolání Radima Hrehy vůči rozsudku Městského soudu, jehož soudkyně JUDr. Jaroslava Lobotková už potřetí zamítla Hrehovu žalobu na Bakalovo vydavatelství Economia a.s. Vrchní soud navíc nařídil, aby se žalobou na ochranu osobnosti zabýval jiný soudce.

Soudkyně zastávající se Bakalova listu už rozhodovat nebude. Vrchní soud jí sebral kauzu, v níž Respekt očerňoval regulérně zvoleného ředitele ČTK
Foto: Archiv R. Hrehy
Popisek: Radim Hreha

Vrchní soud v Praze dnes vyhověl odvolání Radima Hrehy vůči rozsudku Městského soudu v Praze, jehož soudkyně JUDr. Jaroslava Lobotková už potřetí zamítla Hrehovu žalobu na vydavatelství Economia a.s. kontroverzního podnikatele Zdeňka Bakaly. Vrchní soud rozsudek Lobotkové zrušil a současně nařídil, aby se žalobou na ochranu osobnosti vůči vydavatelství Economia a.s. zabýval jiný soudce. Soudkyně Lobotková totiž naprosto ignorovala předcházející doporučení odvolacích soudů, které její rozsudky v kauze zamítly.

Hreha v žalobě na ochranu osobnosti žádá po Bakalově vydavatelství omluvu v týdeníku Respekt a odškodné ve výši 1,2 milionu Kč. Respekt podle žalobce zveřejnil informace, které byly účelově zmanipulované, tudíž nepravdivé. Redaktorka Silvie Lauder totiž záhy po Hrehově zvolení generálním ředitelem ČTK v srpnu 2009 uvedla, že Hreha v pozici šéfa Slovenské televize tuto v roce 2007 uvrhl do třísetmilionového dluhu, a citovala umělce Jana Krause, jenž o něm prohlásil, že byl spojený s Mečiarovým HZDS a s nejrůznějšími lobbistickými skupinami.

V Respektu používali fake news už před deseti lety

Kraus v roli svědka to však u soudu nebyl schopen doložit fakty stejně jako žalovaná, která zcela ignorovala výroční správu o činnosti Slovenské televize. Podle ní STV dosáhla díky dotaci 80 milionů lepšího hospodářského výsledku, než byla její plánovaná ztráta v objemu 196 milionů slovenských korun. „Dnešní rozhodnutí soudu považuji za přelomové a věřím, že Jaroslava Lobotková v pozici soudce je smutnou výjimkou, která potvrzuje pravidlo, že české soudy jsou doopravdy nezávislé,“ uvedl pro ParlamentníListy.cz ke kauze, která se už táhne deset let, Radim Hreha.

Tuto kauzu odstartoval bezprecedentní postup Rady ČTK, která v roce 2009 zvolila Radima Hrehu generálním ředitelem ČTK na úkor protežovaného náměstka pro zpravodajství ČTK Jiřího Majstra. Pak ale ve spolupráci s dosavadním ředitelem Milanem Stibralem, který si „rozmyslel“ rezignaci i odchod do důchodu, pod tlakem odborů četky své rozhodnutí zrušila. V čele ČTK ponechala dosluhujícího Stibrala a při nové volbě jeho nástupce už byl zvolen favorizovaný Jiří Majstr, který je generálním ředitelem ČTK dodnes.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Jiří Hroník

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Sekyra jak prase? Tyhle peníze chce ČT. Z jednání se chodilo „na slovíčko“ ven, tak ostré to bylo

4:38 Sekyra jak prase? Tyhle peníze chce ČT. Z jednání se chodilo „na slovíčko“ ven, tak ostré to bylo

Rada ČT by měla příští středu schvalovat rozpočet veřejnoprávní televize na rok 2020. ParlamentnímLi…