Před půl druhou už nechává řidič autobusu, který parkuje před Dolem Paskov, puštěný motor a čeká, až z budovy začnou vycházet jeho budoucí pasažéři. „Já na Paskov jezdím z Nového Jičína přes Příbor, ale už vozím čím dál tím míň lidí. Měli to tady v plánu zavírat, ale snad by měl důl ještě jet až do roku 2016. Tak snad to ještě vydrží, ale noční už zřejmě nedělají vůbec. Kdysi bývaly plné autobusy,“ říká od volantu Vladimír Pazdera, který vozí horníky a zaměstnance OKD na směnu. „Tahle situace všechny hodně trápí. Lidi se o tom dost baví. Tady jsou chlapi, kteří dělají na šachtě i 30 let,“ dodal. Rozhlíží se kolem a pozdraví místní pracovnici kantýny. Také ona čeká, co bude dál: „Jsme závislí na šachtě. Když nebude šachta, nebudeme my,“ zhodnotila rychle.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
kraj Moravskoslezský , OKD , horníci , Paskov
autor: Daniela Černá
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

4:44 300 000 Kč. Pro „propojeného“ manažera od STAN
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) uzavřelo smlouvu za 300 000 Kč. S kým? S PR manažerem z agentu…