„Kecy a lži!“ Nekupovat jídlo v Polsku? Češi se naštvali

22.11.2022 13:24 | Zprávy

Nájezdy českých zákazníků na polské supermarkety vyvolávají protesty nejen na straně polských spotřebitelů, na které se nedostane, ale i mezi českými výrobci potravin. Agrární komora v posledních dnech upozorňuje, že nakupovat pouze podle ceny může být rizikové. Tím ovšem řadu spotřebitelů velmi naštvala.

„Kecy a lži!“ Nekupovat jídlo v Polsku? Češi se naštvali
Foto: Repro Facebook
Popisek: Přeplněný supermarket

V posledních týdnech ještě více než v minulosti narůstá fenomén přeshraničního nakupování v Polsku. Od Hrádku po Těšín jsou na hraničních přechodech zaznamenávány kolony automobilů českých řidičů.

Důvodem je cena. Zatímco v Česku roste cena prakticky všeho, u některých potravin v desítkách procent, v Polsku díky snížené DPH na potraviny roste mnohem méně, takže se ještě více rozevírají dosavadní cenové nůžky.

ParlamentníListy.cz se do jednoho takového příhraničního supermarketu vypravily v polovině října. V dopoledních hodinách jely všechny kasy, zboží se ani nesundávalo z palet. Parkoviště se naplnilo zcela.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jakub Vosáhlo

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

soudní proces

Dobrý den. Opět se řeší kauza Čapí hnízdo, jak je možné, že se kauzy vlečou i třeba deset a více let? Kde je chyba? Vždyť to přeci není normální a podle mě to snižuje pak váhu celého procesu i případný trest, v horším případě to pak dopadá na ty, co jsou případně uznáni jako nevinní, kdo jim vrátí ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Planeta hoří, babičky skolí vedro. Marketér vyškolil klimaticky neuvědomělé Čechy

16:12 Planeta hoří, babičky skolí vedro. Marketér vyškolil klimaticky neuvědomělé Čechy

Marketingový expert Tomáš Pflanzer apeluje při současné vlně veder na akutní řešení klimatické krize…