Kandidát na šéfa ČT: Televizi nelze řídit z kožených lenošek za zavřenými dveřmi

16.08.2011 17:11

Z dosud neznámých možných kandidátů na post generálního ředitele České televize se vynořilo nové jméno. Jan Svoboda, dvaatřicetiletý někdejší marketingový ředitel Televize Prima a posléze i Dopravních podniků Hlavního města Prahy. Chce prý veřejnost přesvědčit o hodnotě České televize, aby chápala, za co platí poplatky.

Kandidát na šéfa ČT: Televizi nelze řídit z kožených lenošek za zavřenými dveřmi
Foto: Archiv
Popisek: Kandidát na generálního ředitele České televize Jan Svoboda
reklama
"Kandidátem budu až od dvaadvacátého srpna, ale můžu vám jako prvním potvrdit, že do toho, po diskuzi s mojí ženou, jdu. Jsem přesvědčený, že moje dosavadní profesní kariéra a nezatíženost stereotypy dává předpoklad k tomu Českou televizi postavit na nohy a zmodernizovat. S nástupem internetu, iPadu a sociálních sítí již televize není "bedna v obýváku," reagoval pro ParlamentníListy.cz Svoboda.

"Vedl jsem marketing na Televizi Prima a pak také marketing Dopravních podniků Hlavního města Prahy. To znamená, že mám zkušenost jak a televizí, tak s poskytovatelem veřejných služeb s dvanácti tisíci zaměstnanci a mnoha miliardovým rozpočtem," kvantifikuje Svoboda svou dosavadní praxi.


Co konkrétně nabízí České televizi? "Nabízím především změnu manažerského stylu. Přesvědčení, že instituci s téměř  šedesátiletou historií a sedmi miliardovým rozpočtem lze direktorovat z kožených lenošek za posltrovanými dveřmi kanceláře, je scestné, mylné a v dnešní době neudržitelné.  Řídit ČT nespočívá ve vydávání příkazů, ale spíš podpoře dobrých nápadů, které taková organizace již v sobě má," doplnil.

PSALI JSME:

Jak Svoboda dále uvedl, před sebou, jako možným generálním ředitelem ČT, tuší tři zásadní problémy.

"Problém číslo jedna České televize vidím ve stabilizaci její ekonomické situace. Číslo dvě pak je jasná profilace programů, a to zejména ČT1 a ČT2, která dnes chybí. Také mi chybí obecná diskuze s veřejností. Ono se to často používá jako taková mantra všech budoucích i současných ředitelů, že důležitá je strategie. Ale jasná strategie tady chybí a musí jí rozumět nejen zaměstnanci, ale musí být pochopitelné Radě ČT a musí jí porozumět občané," myslí si Svoboda.

Jméno Jan Svoboda rozšiřuje seznam kandidátů více či méně potvrzených, kteří hodlají o post generálního ředitele bojovat. Za jasného favorita na post generálního ředitele České televize po odstupujícím Jiřím Janečkovi je pozorovateli jednoznačně považován exšéf TV Nova Petr Dvořák. Zlé jazyky dokonce tvrdí, že už na něm panuje politická shoda.

Za „tutovou" skupinu kandidátů pak byli donedávna považování dosavadní šéf internetu a nových médií ČT Milan Fridrich, ředitel ČT24 Roman Bradáč, Hynek Chudárek, dosavadní šéf TV Óčko a Jana Kasalová, která už se o post hlavy ČT jednou ucházela.

Ale právě prvně jmenovaný Fridrich už pro Týden.cz uvedl, že kandidovat nehodlá. Svoji kandidaturu z vnitřku ČT v podstatě potvrdila i Alena Müllerová, která se o post generální ředitelky už v minulosti ucházela.

Svou účast na výběrovém řízení pak nevyloučil ani dosavadní mluvčí plynárenské společnosti RWE a bývalý redaktor ČT Martin Chalupský nebo někdejší šéf projektu digitální TV Barrandov Radomír Pekárek.

Své kandidatury mohou adepti podávat do pondělí dvaadvacátého srpna. Jméno vítěze výběrového řízení pak má Rada zveřejnit jedenadvacátého září. Připomeňme, že o post generálního ředitele se začalo bojovat po té, co ParlamentníListy.cz jako první přinesly informaci, že dosavadní šéf Jiří Janeček hodlá na funkci rezignovat. To se následně 8. června ze zdravotních důvodů opravdu stalo.

K volbě generálního ředitele:

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Ondřej Vaněk
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„A co koncesionářské poplatky? Na ty jste zapomněl?!“ Šéf ČT navrhl nový poplatek. A veřejnost se bouří

20:48 „A co koncesionářské poplatky? Na ty jste zapomněl?!“ Šéf ČT navrhl nový poplatek. A veřejnost se bouří

Česká televize uvažuje o zpoplatnění části svého online videoarchivu iVysílání. Na zasedání Rady ČT …