Manažer roku: Jsme otevření kreativnímu myšlení, nelpíme vždy na postupu podle šablony

13.07.2016 10:15 | Zprávy

ROZHOVOR Titul Manažer roku může vždy za dané období získat jediný člověk v České republice. Letošní ocenění za rok 2015 v proslulé soutěži MANAŽER ROKU patří od dubna Ing. Miroslavu Dvořákovi, předsedovi představenstva a generálnímu řediteli společnosti MOTOR JIKOV GROUP a.s. Podtrhlo tak jeho výjimečnost v myšlení i výsledcích práce, zejména v řízení firmy, a ve snaze dělat věci jinak, lépe, neobvykle, efektivně, perfektně a s chutí vášnivého hráče o budoucnost naší ekonomiky. Miroslav Dvořák je nejen vizionář, ale muž, který pokouší osud úspěchu snad nepřetržitě.

Manažer roku: Jsme otevření kreativnímu myšlení, nelpíme vždy na postupu podle šablony
Foto: Archiv M. D.
Popisek: Miroslav Dvořák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV GROUP a.s.

Stal jste se Manažerem roku. To je velké ocenění, k němuž se také váží diskuze o úloze manažerské profese ve světě turbulentních změn. Jak byste charakterizovat osobnost manažera? Kdo to vlastně je?

Musí jít o velmi silnou osobnost, která má jasně definované své osobní cíle, pak je schopna realizovat strategie i krátkodobé vize svých nadřízených popřípadě majitelů firmy. Určitě je pozitivní, když manažer získá patřičné vzdělání, ale nejsem zastáncem teorie, že například vysoká škola je nutnou podmínkou úspěchu. Znám spousty dobrých a schopných manažerů, kteří nemají to nejvyšší vzdělání, přesto jsou a byli velice úspěšní.

A co vás těší na této roli?

Jedním z cílů, o které jsem mimo jiné jako manažer usiloval, bylo být takzvaně „svobodný“. Svobodu v manažerském slova smyslu vnímám tak, že o věcech v rámci mých firem si rozhoduji sám, nemusím se nikomu zpovídat, ale rozhodnutí pochopitelně konzultuji s týmem odborníků, kteří působí v roli manažerů a ředitelů. Těší mě to, že mohu nezávisle na někom jiném dělat nové věci, realizovat změny, což je součástí mého života a obohacuje mě to.

Jaké je vaše životní krédo?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Komerční článek

Martin Exner byl položen dotaz

V hybridní a kognitivní válce se musíme bránit a zbrojit stejně jako v té konvenční.

Co tím co jste řekl (viz titulek), přesně myslíte? Jak chcete bojovat proti dezinformacím, hlavně když jste nebyli ani schopni tento pojem přesně definovat? Jak pak chcete bojovat proti něčemu, co není ani definováno? Kde je hranice mezi dezinformací a třeba misinformací nebo tím, co jen není podlož...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Autor přílepku „o cizí moci“ nepřežil volby a jeho dílo umírá s ním

11:55 Autor přílepku „o cizí moci“ nepřežil volby a jeho dílo umírá s ním

Zrušení gumového paragrafu o činnosti pro cizí moc. Jedna z priorit budoucí vlády. O likvidaci sporn…