„Myšlenku vodního koridoru Dunaj - Odra - Labe (DOL) podporuji. Poškození krajiny by v případě jeho stavby bylo totiž mnohem menší, než se nám v posledních desetiletích podařilo provést urbanizací a asfaltováním volného prostoru kolem měst nebo stavbou dálničních koridorů. Ani úbytek zemědělské půdy by nebyl citelný. Nahradily by ji vodní plochy, mělká příbřežní pásma a mokřady, které mají vyšší ekologickou hodnotu, než chemicky udržovaná a průmyslovým zemědělstvím využívaná orná půda,“ tvrdí Martin Palča Kolařík. Ve Straně zelených je již devět let a takovými názory je v přímém rozporu s vedením partaje.
Lodní doprava nemá tradici
V Česku podle něj nemá velká lodní doprava pro pozitivní vnímání veřejností dostatečnou tradici. To však prý neznamená, že by nemohla být na Labi, Vltavě či dolním toku Moravy rozvíjena. „Lodní dopravu považuji za velmi ekologický i ekonomický způsob dopravy těžkých a velkoobjemových nákladů. Oproti silniční a železniční dopravě má nedostatek především v nízké rychlosti přepravy, kterou ale nahrazuje objemem. Vodní cesty navíc nejsou jednoúčelovým prostorem nevhodným k životu, jako u silnic a železnic, a kromě dopravní plní i funkce energetickou, vodohospodářskou, rekreační a další,“ doplňuje Kolařík.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský