Na Láskově záměru nejvíc udiví právě rozměr povolené billboardové plochy: nahrává totiž jasně jediné společnosti, a to JCDecaux. Ta je nechvalně známá svou kontroverzní smlouvou s hl. m. Prahou ohledně městského mobiliáře podepsanou v roce 1994, symbolem extrémně dlouhých kontraktů mezi samosprávou a soukromým sektorem. Jenže ta se možná chýlí ke konci, protože by ji město rádo upravilo, případně vypovědělo. Což se samozřejmě nelíbí zástupcům francouzské společnosti, kteří vyhrožují městu arbitráží.
Ale zpět k Láskově novele zákona. Kvůli návrhu zeleného senátora by společnost JCDecaux získala absolutní monopol na politickou reklamu a mohla si tak jednoduše zavázat všechny strany a zneužívat je ke svým soukromým zájmům. Což senátorovi očividně nedochází. Přitom to byl právě on, kdo sám v kampani billboardy masivně používal. Je to od něj tedy spíš jen pokrytectví a populismus, jak se zviditelnit a zalíbit voličům. A možná i tahem, který má nahrát jediné společnosti, jíž jeho zákon věnuje monopolní postavení na trhu.
Záměr senátora Lásky zřejmě vznikl už v senátní kampani. Přestože sám billboardy používal, vyčítal je současně své konkurenci, které je zuřivě počítal v médiích, zejména pak v duelu na internetové televizi DVTV. Zde osočoval své protikandidáty z toho, že mají víc billboardů než on, což podle něj bylo nepoctivé. Nyní se tedy možná jedná o akt odplaty motivovaný závistí. Senátor Láska totiž používá logiku, že když má někdo víc billboardů než já, pak je lepší, aby nikdo neměl žádné, protože z toho on sám nemá výhodu. I když: teď se zdá, že by lukrativní výhodu od jisté firmy mohl získat právě senátor Láska.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jaroslav Michal