Kdysi československou, dnes už jen českou vlajku položil na podlahu před vchod košické galerie a zůstalo jen a jen na návštěvnících, zda se jí vyhnou nebo na ni vstoupí. Že nešlo ze strany umělce o zneuctění, bylo nabíledni každému, jemuž jaro mozek nezapařilo.
Prostě umění nepostavené na líbivé estetice, nýbrž na provokativnosti, které se snaží chápavější probudit z letargie, avšak úřednické nechápavce naštve a popudí. V každém režimu, jak vidno. Vzpomeňte na poprask kolem do TV vpašovaného atomového hřibu skupiny Ztohoven, nebo ukřižovaného Krista Michala Hýbka, například.
Právě v tomto duchu kontroverznosti v umění koncipují kurátoři a umělečtí kritici výstavní program holešovické venkovní galerie Artwall. Pro nezasvěcené: jde o opěrnou zeď Letenských sadů na Nábřeží Kapitána Jaroše a Edvarda Beneše.
Od čtvrtka lze na zdi zhlédnout velkoformátové fotografie holešovických bezdomovců, kteří v křoviskách nad ní měli svůj habitat a byli z něj vyhnáni. Někteří je budou možná považovat za laciné efektní zviditelnění se jejich autora Tomáše Třeštíka. Technickou dokonalostí snímků lidí bez domova chce však autor vyvolat efekt zcela opačný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz