Když se zaměříme hlavně na váš Ústecký kraj. Jaké jsou podle vás největší priority v tomto kraji pro budoucí vládu?
Priorita je jedna a největší, když to řeknu obecně. A to je hledat východiska pro zaměstnanost v Ústeckém kraji. To je základ. Aby se investoři a potencionální hospodářské subjekty mohli v kraji rozvíjet, je potřeba sem dát jistotu dopravního napojení Ústeckého kraje na stávající infrastrukturu státu. To znamená dokončení dálnice D8 a splavnění Labe. Až bude tohle dokončeno, staneme se lukrativní a zajímaví pro řadu investorů.
Tím nemyslím jenom ty velké investory, ale i malé podniky do sta zaměstnanců, což by mělo být jednou z priorit nové vlády. Podporovat malé firmy od jednoho do sta zaměstnanců, které jsou flexibilní na výkyvy trhu. Taková je jedna z možných cest, jak se na severu mohou věci změnit.
Zmínil jste dálnici D8, což je téma samo o sobě. Její dostavbu dlouhodobě blokují různí aktivisté. Jak to efektivně a co nejrychleji vyřešit?
Jedno takové řešení existuje. Je to silné řešení, které je stejné jako v případě obchvatu Plzně. Udělat zákon lex D8, tedy speciální zákon, který by to vyřešil. Pravdou je, že v takovém případě na dálnici D8 nemůžeme použít evropské peníze, protože EU by to pak neumožnila. Na druhou stranu si ale musíme uvědomit, že máme studii ČVUT, která říká, že každý den nedostavby D8 stojí český stát 640 milionů korun. Proto si myslím, že stojí za to, abychom na to vytvořili samostatný zákon. K dokončení zbývá nějakých 14 – 16 kilometrů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka