Odpověď prezidenta Miloše Zemana při jedné z besed během návštěvy Pardubického kraje, že inkluzivní vzdělávání je neštěstím pro handicapované i pro zdravé děti a že jsou štastnější v rovnocenných skupinách, vyvolalo obrovský poprask. Nejprve šlo vesměs o kritiku, předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková dokonce slova prezidenta označila za skandální. Poté, co utichly hlasy kritiků hlavy státu, ať už z odborné či laické veřejnosti, dostalo se sluchu i těm, kteří upozorňují na to, že otázka se nemá točit kolem tělesně handicapovaných, ale těch s nižší mentální úrovní.
Mostecká speciální a praktická škola působí v regionu, který patří mezi ty, o nichž se často mluví v souvislosti s větším množstvím romských žáků a sociálně vyloučenými lokalitami. U těch podle některých názorů je ve "speciálce“ víc dětí, než by muselo být – důvodem má údajně být, že jejich zaostalost a zanedbanost se zaměňuje s hodnocením mentální úrovně. Pro ParlamentníListy.cz se vyjádřila ředitelka školy Hana Slapničková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš