O miliardy pražského dopravního podniku se stará bankrotář. Máme důkaz

07.07.2012 19:28 | Zprávy

EXKLUZIVNĚ Generálním ředitelem Dopravního podniku Prahy je člověk, který nevzešel z žádného výběrového řízení, Vladimír Lich. Ten si navíc za finančního ředitele vybral bankrotáře, diví se pro ParlamentníListy.cz Heřmanův předchůdce Ivo Štika. Co se za půl roku vlády nového vedení změnilo? Nic, tvrdí exmanažer. S finančním ředitelem, který svoji vlastní firmu úspěšně přivedl až do konkursu, těžko čekat zázraky, dodává.

O miliardy pražského dopravního podniku se stará bankrotář. Máme důkaz
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak metra projíždějící stanicí

„Primátor Prahy Bohuslav Svoboda bez konzultací s dozorčí radou a radním pro dopravu, povolal do funkce generálního ředitele Dopravního podniku Hlavního města Prahy svého člověka,“ konstatuje někdejší finanční ředitel podniku Ivo Štika. „Otázkou je, jestli to zvládá, protože jaké jsou jeho výsledky po půl roce působení? Zatím žádné,“ dodává exmanažer. Do 30.6.2012 totiž měly být podle veřejných prohlášení primátora předloženy nové návrhy řešící současnou poměrně složitou finanční situaci DPP. Prezentovány nebyly. Zato však byly novým vedením podepsány směnky za 4 miliardy korun, na jejichž splacení na jaře 2013 DPP velmi pravděpodobně nebude mít peníze. Zatímním hlavním „úspěchem“ tedy je uzavření pro DPP nevýhodného dodatku smlouvy s městem, díky kterému DPP přišel o asi 4 miliardy korun.

Žádný zisk? Asi neznalost směrnic EU

„Primátor jmenuje generálním ředitelem člověka bez řádného výběrového řízení. Tvrdí o něm, že je krizový manažer, který dá DPP nějakou vizi.  Dvakrát po sobě však „krizový manažer“ toto označení sám odmítl s tím, že on se za žádného „krizového manažera“ nepovažuje. Poslední vyjádření pana Licha v rozhlase bylo „podnik jsem převzal v uspokojivém stavu“.

Pan Lich ale také prohlásil, že dopravní podnik nikdy nebude tvořit zisk. Tento výrok lze přičítat snad jen neznalosti pana Licha, protože směrnice EU explicitně ukládá dopravnímu podniku tvořit přiměřený zisk, a to zejména pro obnovu svého hmotného majetku – v krátké době bude nutno obnovit majetek za zhruba 40 miliard korun “ konstatoval bývalý manažer. Štika přitom musel z podniku odejít právě proto, že jako finanční ředitel dopravního podniku odmítal podepsat novou smlouvu s Prahou, která snižovala příjmy od města o více jak čtyři miliardy korun. Její naplnění by tak podle jeho slov stěží stačilo na provoz podniku. Přitom podnik musí splácet 19 miliard korun za nové tramvajové soupravy, objednané ještě před angažováním Martina Dvořáka do funkce generálního ředitele.

S bankrotářem ve financích to má logiku

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Ondřej Vaněk

Martin Herman, MPA byl položen dotaz

Chápu vás dobře?

Že kauza dozimetr není vyšetřována objektivně, a že podle vás tato vláda ovlivňuje vyšetřování? Jsme na tom jako stát podle vás tak špatně, že u nás nefunguje nezávislé vyšetřování a justice? A stejnou logikou, nehrozí pak, že když bude u vlády ANO, budou ovlivňována kauzy kolem Babiše nebo když v n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Prahou jdou zprávy, že ve volbách jde opozici o život

4:40 Prahou jdou zprávy, že ve volbách jde opozici o život

Obavy lídrů a významných postav menších opozičních stran z vymyšlené kriminalizace i vzkazy, že se m…