Letošní Vánoce se opět nesou ve znamení růstu e-shopů a posílení e commerce. Spolu s tím roste tlak na dopravce, jejichž kapacity v období největší špičky často nestačí. E-shopy si proto zřizují vlastní provozovny a výdejny, které si zaváží svojí privátní páteřní logistikou a na pokrytí poslední míle využívají městské kurýry. Osobní kurýrní služba DoDo zaznamenala v předvánočním období trojnásobné navýšení poptávky. Nakupuje a vozí dárky, vánoční stromečky, ale i firemní korespondenci.
Za meziročním nárůstem využívání služeb osobních kurýrů o 300 % stojí nespokojenost zákazníků se stávajícím systémem přepravy a výdeje na straně e-commerce firem. Firmy se chtějí zbavit využívání nespolehlivých způsobů doručovaní zásilek, hledají nové způsoby nadstandardního servisu a osobního přístupu k zákazníkům. I z pohledu zákazníků je patrný odklon od fyzického přebírání z pošty a úložen. Ke slovu se tak dostává právě P2P delivery nebo pružné sítě kurýrů. Pro e-shopy jsou velice zajímaví také „pěšáci“, kteří se dokážou městem pohybovat rychleji a levněji než řidiči, obzvlášť ve vypjatém období Vánoc.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




